עדיפות

דוגמאות לשיטות טוטו - עדיפות
לטבלה בנושא שיטות טוטו - עדיפות לחץ כאן

4 משולשים ו-3 כפולים בשיטת עדיפות/הפתעות/חי - ללא נפילות אם עומדים בתנאים



טורים: 140
טפסים: 11

בבסיס השיטה סימנו 4 משולשים ו-3 כפולים שעליהם פועלת השיטה, ועוד 9 תוצאות בודדות כ'בנקרים' הנחשבים בטוחים מבחינתנו בהם התוכנה לא מתעסקת.

לגבי כל משולש או כפול סימנו בטור העדיפות את התוצאה העדיפה, כלומר הסבירה ביותר שתקרה, ובטור ההפתעות סימנו לגבי המשולשים בלבד את התוצאה המפתיעה, כלומר הכי בלתי סבירה שתקרה.

בשורת העדיפות התחייבנו לנחש נכון בין 4 ל-5 תוצאות נכונות מטור העדיפות, ובשורת ההפתעות התחייבנו לנחש נכון בין 0 ל-1 תוצאות נכונות מטור ההפתעות.

במשבצת ה'חי' סימנו X שאומר עמידה בתנאים מבטיחה ניחוש מלא ללא נפילות.

אם אכן ננחש נכון בין 4 ל-5 תוצאות נכונות מטור העדיפות, וגם בין 0 ל-1 תוצאות נכונות מטור ההפתעות, השיטה מבטיחה לנו את כל 7 הניחושים הנכונים מתוך 7 המשולשים והכפולים בבסיס השיטה, ואם ננחש נכון גם את ה'בנקרים' הרי שהשיטה מבטיחה זכיה ב-16.

השיטה מצויינת למהמרים שמחפשים את ה-16 בכל מחיר, וסומכים על יכולתם לקבוע תנאים, יותר משהם סומכים על המזל בשיטות הצימצום שגם הן יכולות להניב 16, אבל דרוש קצת מזל.

שיטה זו היא הרחבה של שיטת תנאי+ (מלא) בכך שהיא מאפשרת התייחסות נפרדת למספר ההפתעות בנוסף למספר התוצאות העדיפות, ומאפשרת בכך להוזיל את שיטת התנאי תוך לקיחת סיכונים סבירים.