נחש/קבל על צימצום
דף הבית > דוגמאות > שיטות ווינר ליין > נחש/קבל על צימצום

דוגמא לשיטת ווינר - נחש/קבל על צימצום לטופס
לטבלה בנושא שיטות ווינר - נחש/קבל על צימצום לחץ כאן

צימצום 4 כפולים + "בנקרים" בנפילה אחת, ונחש 5/קבל 5 על טורי הצימצום



טורים: 22
טפסים: 22
משחקים לטופס: 5

בבסיס התוכנית סימנו 4 כפולים ו-2 "בנקרים" לגבי 2 משחקים קלים להימור, סה"כ 6 משחקים. בהמשך סימנו נפילה אחת בשורת ה"צמצם", וסימנו את הסיפרה 5 בשורת הנחש/קבל שמשמעה נחש 5 / קבל 5. מדובר כאן בביצוע פשוט של תוכנית די מורכבת.
שלב ראשון בביצוע התוכנית הוא ביצוע צימצום רגיל על תוכנית הבסיס כפי שעושים בשיטות טוטו. לאחר ביצוע שלב הצימצום מתקבלים מספר טורים בודדים שהם טורי הצימצום, שבמקרה הגרוע יש באחד מהם 5 תוצאות נכונות, ובמקרה הטוב אם הצימצום לא "הפיל" אותנו, באחד מהטורים יש 6 תוצאות נכונות, הכל בהנחה שלא היתה נפילה כבר בטור הבסיס.
השלב השני של התוכנית הוא ביצוע נחש 5 / קבל 5 על כל אחד מטורי הצימצום שבכל אחד יש 6 תוצאות, שיבטיח זכיה כלשהי גם אם השלב הראשון של הצימצום "הפיל" אותנו.
לסיכום, אם מנחשים נכון את טור הבסיס שבו 4 כפולים ו-2 "בנקרים", מקבלים לפחות טופס אחד זוכה שבו 5 משחקים, ואם יש מזל והשלב הראשון של הצימצום לא "הפיל" אותנו, אז יהיו 6 טפסים זוכים שבכל אחד 5 משחקים.

מספר האפשרויות בשיטה מורכבת זו שואפת לאינסוף, ובכללן גם אפשרויות לא מעשיות ולא ופחות מוצלחות, והחוכמה של המשתמש היא למצוא את האפשרויות המתאימות והמוצלחות.